Crystal Marbles

Albert Heijn gooit winkelformule om

Albert Heijn (AH) maakt vanaf heden plaats voor meer verswaar en directe consumptie. Klassieke kruidenierswaren gaan ten koste van de nieuwe formule. Wouter Kolk, topman van Ahold Delhaize Europa en Indonesië, maakte het nieuws bekend in Het Financieele Dagblad (FD). 
 
Het FD haalt cijfers van marktonderzoeker GfK aan waaruit blijkt dat in vergelijking met voorgaande jaren de traditionele supermarkten van Albert Heijn met minder klanten te kampen hebben. Kolk trekt daaruit de conclusie dat de supermarkten een andere functie moeten krijgen. Meer verswaar en directe consumptie in de winkel, is volgens Kolk het antwoord daarop. Ook wordt een snellere bezorgservice onderzocht. Hierover is AH in gesprek met partijen als Thuisbezorgd en Deliveroo. 
 
Naast het ombouwen van winkels, zal de supermarktketen volgend jaar als proef een eerste keuken openen, vertelt Kolk in de zakenkrant: "Wij hebben duizenden recepten. En wij kunnen een aantal favoriete gezonde Allerhande-maaltijden ook voor jou klaarmaken. Maar niet op de winkelvloer, omdat het niet efficiënt is. 

Albert Heijn zal in 2019 in totaal 150 van de 966 winkels in Nederland ombouwen met de vernieuwde formule. Maar volgens Kolk worden er mogelijk ook winkels gesloten: "Ik denk niet dat we in de toekomst nog ruim duizend winkels hebben in Nederland. Maar dat hoeft ook niet, want ik denk ook niet dat het aantal winkels sterk zal afnemen, omdat ze naast directe consumptie, ook voor een snelle bezorgingsservice gebruikt worden."
Bron: Nu.nl/FD.nl


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis