Crystal Marbles

PostNL gaat foodbezorging in

In de grote stad en op het platte land worden steeds meer foodproducten online besteld, een kans die PostNL niet onbenut wil laten. Daar waar de postgigant al voor diverse aanbieders boodschappen en maaltijdboxen bezorgden werken zij sinds deze maand ook samen met de maaltijdboxen Marley Spoon en De Krat. 

Om de bezorgservice beter aan te laten sluiten op de wens van de consumenten is het aantal bezorgdagen van PostNL uitgebreid naar 7 dagen, daarnaast is de ‘Track & Trace’ informatie een stuk accurater geworden en wordt er een tijdvak van 30 minuten gecommuniceerd waarin de bestelling bezorgd zal worden.

De ontwikkelingen van PostNL liggen volledig in lijn met de ambitie om de beste logistieke partij voor online food in de Benelux te worden. Onderdeel hiervan is onder andere het ontwikkelen van een speciale IT applicatie om de bestelling real-time te kunnen volgen.

Op dit moment bezorgen ruim 30 food-leveranciers waaronder Ekoplaza, Marley Spoon, Hoogvliet, Sligro, De Krat, Mathijs Maaltijdbox, Ekomenu en Samen een koe kopen hun producten met PostNL in heel Nederland.

De verse producten worden vervoerd in een speciaal ontwikkelde PostNL-koelbox. De verzegelde koelboxen worden geopend bij de deur en daarna weer meegenomen door de bezorger. De koelboxen kunnen tot 500 keer hergebruikt worden en aanbieders van voedsel hoeven de producten niet zelf in dozen te verpakken. Hierdoor wordt bespaard op verpakkingen wat het milieu ten goede komt, aldus PostNL.

 

Bron: Retailnews


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis