Crystal Marbles

Kijkshop haalt 1 miljoen euro op voor nieuw platform

Winkelketen Kijkshop heeft middels crowdfunding een bedrag van 1 miljoen euro opgehaald om te investeren in het nieuwe platform TONE, meldt de nieuwssite Nu.nl. 

Via het crowdfundingsplatform Symbid richtte Kijkshop zich op het verwerven van 1 miljoen euro, maar de boven verwachting staat de teller al op 1,07 miljoen. De keten gaat de extra funding inzetten om te investeren in extra features voor het platform en hoopt het bedraag op te kunnen hogen naar 1,25 miljoen euro.

TONE wordt een online platform waar consumenten elkaar adviseren over producten, wanneer daardoor een product verkocht wordt door een bezoeker zal hij of zij daar een commissie mee verdienen.

Met de crowdfund actie heeft Kijkshop de consument de mogelijkheid geboden om eigenaar te worden van het platform, daarnaast heeft 20% van de medewerkers in de nieuwe dienst geïnvesteerd.

Nadat eerder dit jaar bekend werd dat 20 van de 87 winkels gingen sluiten, en er een deel van de vestigingen verkocht werd aan Neckermann, werd het tijd voor een omschakeling. Los van het platform wil Kijkshop wel een landelijke dekking aan fysieke winkels behouden. Het streven is om zeventig tot tachtig vestigingen te behouden om persoonlijk contact en service te bieden aan de klanten.

Op basis van de huidige bezoekersaantallen die in de winkels van Kijkshop komen is de verwachting dat TONE tegen het einde van dit jaar ongeveer 100.000 adviserende consumenten op het platform heeft. 

Andere Europese retailers kunnen in de toekomst ook gebruik gaan maken van het platform. 

 

Bron: NU.nl/Kijkshop.nl

 


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis