247drank.nl

Nederlanders besteden 1 miljard in Europese webshops

In 2016 is door de Nederlandse consument ruim één miljard euro uitgegeven bij buitenlandse webshops binnen de EU. Uit cijfers van het CBS blijkt dat dit een groei is van 25% ten opzicht van een jaar eerder.

50% van de bestedingen ging naar Duitsland. Na onze oosterburen volgt Groot-Britannië (12%), België (8%) en Italië (8%). De overige 20% werd verspreid over Europa uitgegeven.

Absolute favoriete producten zijn kleding en schoenen, welke uiteindelijk goed zijn voor een aandeel van 58%. Diervoeding, voedingssupplementen en woonaccessoires zijn daarna de hardlopers. Van ongeveer 15% van de goederen kon de productgroep niet worden vastgesteld.

Vanaf 2014 zijn de uitgaven in Europese webshops gegroeid met 62 procent. Een opvallende groei, daar waar de groei van bestelling bij Nederlandse webwinkels op 45% ligt. De waarde van de bestedingen bij buitenlandse webwinkels ligt op ongeveer 0,7% van de totale detailhandelsomzet.

 

 

 

Bron: RetailNews


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis