Crystal Marbles

De kracht van Extreme Customer Centricity in vier stappen!

In de hedendaagse online wereld waarin jij als ondernemer meer potentiële klanten kan bereiken dan ooit, is het alleen inzetten van traditionele sales- en marketingtechnieken not done. Maar ondanks de snelheid van online, willen klanten als unieke personen worden benaderd. Immers, klanten zijn speciaal en dat weten zij. Maar hoe zorg jij daarvoor? Into Franchise vertelt meer over Extreme Customer Centricity; het antwoord om klanten net een beetje meer te bieden! 

Stap 1; Het begint met waardering
 
Het principe achter Social Media geldt ook voor jouw onderneming; net zoals in de online wereld (dus door middel van likes en reacties op posts) willen klanten zich offline gewaardeerd voelen. En die waardering willen zij niet ontvangen door een generieke mailing of Facebook-advertentie, maar van een daadwerkelijk persoon (werknemer) die de behoeftes van de klant kent en er langere tijd voor de klant zal zijn. O ja, stuur absoluut geen gladde verkoper op de klant af. 
 
Stap 2; Automatisering is hot 
Klinkt "Ik wil het, en ik wil het nu" als de woorden van een peuter? Newsflash: het is niet meer een opstandige peuter, maar eveneens de mantra van de gemiddelde websitebezoeker. Klanten accepteren geen fouten meer en wanneer zij iets willen, willen zij direct de juiste informatie voorhanden hebben of indien van toepassing de juiste producten bestellen. Dus lever gemak en zorg ervoor dat zoveel mogelijk (logistieke & IT-) processen geautomatiseerd zijn. 

Stap 3; Gepassioneerde werknemers zijn winning 
Geautomatiseerde systemen zijn één, maar waar zij tekortschieten, nemen werknemers het over. Dus geen ouderwetse salestijgers, maar werknemers met passie, empathie en creativiteit bij wie de vraag "Hoe kan ik deze unieke klant helpen?" centraal staat. Immers, een tevreden klant staat gelijk aan nieuwe omzet. 
 
Stap 4; Deel de mens in jezelf 
Er is niets mis met Business to Consumer (B2C) en Business to Busness (B2B), maar Extreme Customer Centricity siert het mens tot mens aspect. Dus omarm deze denkwijze en laat gerust (wat) meer van jezelf zien. Immers, het gaat niet langer alleen om het verkopen van een product of dienst, maar een ervaring.  
Beeld: Rawpixel


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis