Registreren

5 geheimen van succesvolle ondernemers ontrafeld

Fouten maken doen wij allemaal, maar waarom deze continu herhalen terwijl we ook van anderen kunnen leren? In deze blog deelt Into Franchise tips (en valkuilen) van al succesvolle ondernemers en hun ondernemingen. Doe er jouw voordeel mee! 
 
1. Wees voorbereid 
Naar het schijnt worden de meeste deals in een informele setting gesloten, want ondernemers doen graag zaken met personen die zij eveneens persoonlijk mogen. Dus verdiep je in een mogelijke client en kom erachter wat belangrijk is voor diegene. En als een zakenpartner uit het buitenland komt, is het een grote pre om enkele zinnen in diens taal te leren en tijdens een meeting te delen.  
 
2. Een sterke basis is het begin 
Zonder basis sta jij niet sterk, dus bouw een (sterke) basis op alvorens jouw zoektocht naar investeerders begint en het pitchen van start gaat. Spreek vervolgens af met potentiele investeerder en vraag waar zij exact naar op zoek zijn. Vergelijk het met jouw idee en pas aan waar nodig. Én beloof niets wat jij niet waar kan maken; beloof geen financiering voor een bepaalde datum binnen te hebben. Ps. Sommigen zweren niet alleen bij een sterke basis, maar een sterke onderneming voordat de zoektocht naar kapitaal begint. Waarom? Omdat je zo harde, maar belangrijke lessen leert.  
 
3. 20% is het maximale 
Stelregel: investeer maximaal twintig project van jouw besteedbare vermogen in een idee. Waarom? Want hoe enthousiast jij ook bent over een onderneming of project, steek er niet té veel kapitaal in. Immers, negen fantastische investeringen staan niet garant voor een tiende.  
 
4. Leer verkopen 
Ondernemen staat gelijk aan verkopen, dus leer het! En snel. En met name als je het niet leuk vindt, want hoe langer je wacht des te moeilijker het wordt. Hoe? Door het simpelweg te doen. Oefen verschillende verkooptechnieken en ga bijvoorbeeld bellen. Onzeker? Zoek een mentor en neem samen jouw verkoperskwaliteiten door. En onthoud dat investeringen zoals deze een plus zijn voor jouw onderneming, want een goede verkoper is namelijk meester in het identificeren van andermans problemen en speelt hierop in. 
 
5. Trek grenzen 
Voorbeeld: één van jouw vaste zakenpartners heeft zijn of haar businessmodel veranderd waardoor er geen sprake meer is van inkomsten, maar uitgaven. Ga in gesprek, maar blijft hij of zij bij het nieuwe beleid, beeindig dan de samenwerking; zelfs als jullie inmiddels een band hebben opgebouwd, want zaken blijven zaken.   
Beeld: Jema Stock


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis