Crystal Marbles

Vloggen 2.0

Vlog jij al? Of ben je al Vlog-moe? Wij namen het fenomeen onder de loep.

De digitale wereld
De klant anno nu is niet meer dezelfde als die van 10 jaar geleden, kijk de recente literatuur er maar op na. Men is beter geïnformeerd en heeft toegang tot alle informatie met één klik van de muis. Dat geeft een heel transparante markt. Goed voor de consument. Gebruik jij het al in jouw voordeel? Waar consumenten vandaag zaken kopen is goed te beïnvloeden. De keuze is niet meer zo sterk voor een product maar voor een leverancier. Die moet de zogenaamde ‘gunfactor’ hebben. De klant moet je kennen en vertrouwen en daardoor gunt hij of zij jou de opdracht.

Video inzetten
Om die gunfactor te verwerven wil je dat de klant jou goed leert kennen. Video is een uitstekend hulpmiddel hierbij. Het geeft je een een-op-een verbinding met jouw potentiële klant waarmee je jezelf en jouw bedrijf kunt presenteren.

Relevant zijn
Net als voor alle publicaties moet je ook in je video relevant zijn voor de interesse van de kijker. Tenminste, als je wilt dat iemand jouw vlog van begin tot einde bekijkt. De attentiespanne van de gemiddelde internetter is kort. Heel kort. In de eerste paar tellen wil je de interesse van jouw kijker grijpen en vasthouden. Lukt dat dan is de kans groot dat je inderdaad die gunfactor pakt. En dat is natuurlijk goed voor de omzet.

Oefening baart kunst
In het begin zal het een beetje raar aanvoelen. Net als door een microfoon praten. Jezelf terugzien en -horen is even wennen. Bedenk wel dat je er voor de rest van de wereld gewoon als jezelf uitziet en klinkt. Het helpt ook om jezelf goed voor te bereiden. Wat ga je vertellen en in welke volgorde. Wat wil je bereiken met jouw vlog? Net als bij een tekst op je website kun je prima een CTA in een video verwerken. Bij twijfel maak je vooraf een script van je vlog. Dat voorkomt dat je tijdens de opname gaat lopen hakkelen. Daar haken de kijkers bij af en dat is zonde.

Nu proberen 
Hebben we jouw interesse getriggered? Neem dan eerst eens een proefvlog op en laat dit zien aan mensen die je vertrouwt. Vraag feedback. Op die manier krijg je een steeds beter resultaat. Elk jaar vindt het DYTG-event plaats in de Jaarbeurs Utrecht. Dit event staat volledig in het teken van video. Erbij zijn? Nog even geduld, in april 2019 staat de eerstvolgende gepland!


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis