Registreren

Wat je kunt leren van je klanten door in hun schoenen te lopen?

Elke goede ondernemer begrijpt: de klant is koning. Daarom wil je graag weten wat je klanten beweegt. Hoe ze denken, hoe ze handelen, hoe ze kortom hun leven leven. Veel kun je opmaken uit de manier waarop je contact met klanten hebt, en natuurlijk is er ook de mogelijkheid om klantonderzoek uit te voeren, maar wat nu als je gewoon een dagje in hun schoenen gaat staan? Echt meemaken wat zij ook meemaken?

Voor welke franchises is dit nuttig?
In principe is het voor elke ondernemer nuttig om te begrijpen wat hun klanten beweegt, maar vaak heb je een hele diverse groep bezoekers. Wat moet je als manager van een Albert Heijn bijvoorbeeld voor beroep doen om je boodschappers beter te begrijpen?
Anders wordt het al als je heel veel klanten uit een vergelijkbare doelgroep bedient. Bijvoorbeeld mensen uit de bouw of medewerkers van een restaurant. Juist dan is het slim om te kijken of je een dagje of zelfs een paar dagen kunt meelopen in zo’n bedrijf.

Wat kun je dan zoal leren?
Stel je voor dat je een app voor de bediening in restaurants hebt ontwikkeld. Hoe handig zou het dan zijn om een tijdje mee te lopen in een horecaomgeving om te weten hoe deze app in het echte leven wordt gebruikt?

Maar de inzichten gaan verder dan alleen de directe ervaring van je klanten met je dienst of product. Door een tijdje in de schoenen van je klanten te staan kun je ook ervaren hoe ze denken. Waar ze over praten. Hoe ze erover praten. Wat hun problemen zijn en waar ze blij van worden. Je kruipt echt in de huid van je klant in plaats van dat je er op een afstandje over denkt.


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis