Capital Circle

Een nieuwe uitdaging: ga multibrand franchisen

Een paar jaar geleden heb je een eerste franchise geopend. Momenteel gaat het boven verwachting goed. Alles loopt op rolletjes en je gaat met veel plezier naar je werk. De laatste tijd merk je dat het toch weer begint te kriebelen. Je wilt meer, je wilt iets nieuws, maar je wilt je huidige franchise niet opgeven. Dan kun je ervoor kiezen om een tweede franchisevestiging onder dezelfde merknaam te openen, maar dan is het concept hetzelfde. Wat is er nog meer mogelijk?

Multibrand franchisen

Wat dacht je van multibrand franchisen: het openen van meerdere franchises onder verschillende merknamen. Dat is heel wat anders dan het beheren van meerdere franchisevestigingen van hetzelfde merk. Elk merk heeft immers een ander concept en een andere doelgroep.

De populariteit van multibrand franchisen

We stipten het hierboven al even aan; bij veel franchisenemers begint het na verloop van tijd altijd weer te kriebelen. Als de franchisevestiging goed loopt en je er minder werk aan hebt, dan wil je weer wat nieuws. Met multibrand franchisen kun je een nieuw avontuur aangaan, waardoor je als ondernemer je weer verder kunt ontwikkelen. Dat verklaart waarom multibrand franchisen steeds populairder wordt.

De voordelen van multibrand franchisen

Multibrand franchisen brengt een aantal belangrijke voordelen met zich mee. Doet je huidige franchisevestiging het ‘s zomers beter dan in de winter? Dan kun je daar met je tweede vestiging van een ander merk slim op inspelen. Kies voor een franchise die dan juist in de winter meer opbrengt. Dan zijn je inkomsten over het hele jaar goed verdeeld. 

Als je franchisevestigingen elkaar complimenteren, kun je in de ene vestiging reclame maken voor de andere vestiging, en andersom. Stel je hebt een franchisevestiging gespecialiseerd in verf- en wandbekleding, dan kun je overwegen om een tweede franchise in raamdecoratie te openen. Mensen die net een nieuwe woning hebben gekocht, zullen waarschijnlijk niet alleen behoefte hebben aan behang, maar ook aan raambekleding. 

Als je meerdere franchises onder verschillende merknamen opent die zich binnen dezelfde branche bevinden, kun je de kennis die je van je eerste vestiging hebt ook voor je nieuwe vestiging gebruiken. Heb je momenteel een franchise in de foodbranche, open dan een tweede vestiging in deze branche. Je hebt al de nodige kennis over het soort personeel dat je nodig hebt en waar je ze het beste kunt vinden.

Iets voor jou?

Multibrand franchisen heeft vele voordelen, maar is niet voor iedereen weggelegd. Mocht je een poging willen wagen, begin dan met het openen van 1 nieuwe franchise onder een andere merknaam. Dan kun je rustig ontdekken of deze manier van ondernemen bij jou past.


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis