247drank.nl

Wil jij de concurrentie voor blijven? Go Virtual | INTO Franchise

Virtual en augmented reality (AR en VR) zijn hier to stayPokémon Go zorgde daar wel voor deze 
zomer. Er waren al eerdere pogingen om virtual reality te commercialiseren, maar de techniek was 
toen nog onvoldoende voor een goede klantervaring. Nu wel. Hoe gebruik jij als ondernemer die 
nieuwe realiteiten én blijf jij zo jouw concurrentie voor?  
 
1. Begrijp de trend 
Om goed op een nieuwe trend in te spelen, moet je die leren kennen en begrijpen. Ben je zelf geen 
Pokémon-speler? Dan ken je vast een medewerker, vriend of familielid die dat wel is.  
 
Ga in gesprek en observeer. Begrijp wat een spel of app populair maakt en waarom het zo 
toegankelijk is. Ontdek de elementen die de basis zijn voor het succes en pas die toe op jouw bedrijf 
en producten. 
 
2. Creëer virtuele middelen 
Versterk jouw onderneming met VR- en AR-producten. Laat zien dat je bij de tijd bent en wees een 
early adopter. De mogelijkheden zijn oneindig. Maak add-ons voor een populair spel, rust je 
salesteam uit met AR-apps of laat reclame-uitingen in jouw winkel werken met gezichtsherkenning. 
Hier zijn leuke voorbeelden ter inspiratie.  
 
3. Ontwikkel het beste product 
Jij weet als geen ander wat jouw bedrijf apart zet van de rest. Maak gebruik van jouw sterke punten 
en zet hier je AR- en VR-middelen op in.  
4. Vergeet nooit jouw klant 
Ondanks al die nieuwe werelden blijven sommige dingen hetzelfde. Jouw klant is jouw begin- en 
eindpunt. Ren niet zomaar achter een trend aan, maar kijk hoe die jouw klant helpt en zijn/haar 
ervaring verbetert.  
 
5. Marketing in een virtueel tijdperk 
Augmented en virtual reality veranderen ook de wereld van marketing en branding. Franchises zoals 
McDonald’s en Albert Heijn speelden bijvoorbeeld heel slim in op de Pokémon-trend.  
 
Hoe jij dit aanpakt, hangt af van jouw type klant. Monitor en houd daarom altijd rekening met de 
opstelling van jouw klant tegenover die nieuwe mogelijkheden. Oudere klanten reageren nu eenmaal 
anders dan een jongere die opgroeit in een AR-wereld.  
 
6. Omarm de verandering 
Augmented en virtual reality bereikten de massa deze zomer via Pokémon Go. Dit is nog maar het 
begin. Als ondernemer wacht je niet af wat er gebeurt met augmented en virtual reality, maar spring 
je hier nu op in. Jouw klanten en concurrenten zitten ook niet stil. 

Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis