247drank.nl

Webwinkel starten? Voorkom deze 8 beginnersfouten

Vroeger had jij een locatie nodig voor jouw winkel. Nu zet je hem gewoon online. Maar dat is pas de eerste stap. Want hoe maak jij jouw webshop nu succesvol? Je wilt zoveel mogelijk bezoekers die klant worden en blijven terugkomen voor meer. Doe dat in 8 makkelijke stappen

  1. Onveilige techniek

Je hoort steeds meer verhalen over hackers die klantgegevens stelen. Voorkom dit door een goede beveiliging van jouw site.

  1. Traagheid

25 Procent van de klanten verlaat jouw pagina als ze langer dan 4 seconden moeten wachten. Test daarom altijd de snelheid van jouw pagina. Veel webbouwprogramma’s laten zien hoe jij jouw site optimaliseert.

  1. Amateuristisch ontwerp

Maar liefst 42 procent van de shoppers baseert hun mening op basis van de look van jouw webshop. Nog eens 52 procent komt niet terug als ze hem niet mooi vinden. Ontwerp daarom een pakkende en overzichtelijke website waarop jouw bezoeker alles makkelijk vindt. Presenteer jouw producten met prachtige foto’s en pakkende teksten.

      4.Onduidelijk betaalproces

De laatste stop voordat iemand jouw webshop verlaat. Hier wordt een bezoeker jouw klant. Jij wilt hun geld, maak dit daarom zo makkelijk mogelijk. Zorg voor:

  • Verschillende betaalmethoden
  • Geen verplichte inschrijving
  • Verwijs niet naar andere pagina’s
  • Vraag zo min mogelijk informatie
  • Minimaliseer afleidingen
  • Publiceer veiligheidscertificaten
  • Duidelijke Call to Action
  1. Vergeten te upsellen

Start met upselling. Amazon is hiervan een geweldig voorbeeld. Als jij daar een boek koopt, zie je direct aanbevelingen voor andere boeken. Of koop een tablet en zie de bijbehorende accessoires.

      6. Haperende logistiek

Vind betrouwbare leveranciers die goed en spoedig leveren. Mocht een pakket toch te laat of beschadigd aankomen, stel jouw klant zo snel mogelijk schadeloos. Retourorders komen meer voor bij webwinkels omdat klanten jouw product niet eerst kunnen proberen. Handel die zo efficiënt mogelijk af.

  1. Niet goed verzekerd

Zorg voor alle juiste verzekeringen als starter. Niet te veel maar ook zeker niet te weinig.

  1. Slechte klantenservice

Er gaat altijd wel eens iets mis, maar zie dit als een kans om geweldige klantenservice te leveren. Los problemen snel, makkelijk en vriendelijk op. Maak je klant weer gelukkig en zet die klacht om in een aanbeveling. Doe je dit niet, kijk dan maar uit voor de toorn van social media.

Vraag jouw franchisegever
Bij alle stappen ondersteunt jouw franchisegever je. Vaak ligt er al een hoop voor je klaar. Maak hier gebruik van.


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis