247drank.nl

Wat is hét geheim van succesvolle contentmarketing?

Als startende ondernemer en franchiser mag een goede contentmarketingstrategie niet ontbreken. Zonder die beland jij namelijk niet op de 1ste pagina’s van Google, ontvang je geen Facebook likes, niemand klikt op je links of praat over je. Wat is dan het geheim van contentmarketing succes?

Contentmarketing: Wat is dat eigenlijk?
Een veelgebruikte definitie luidt: een marketingtechniek waarbij je waardevolle, relevante en consistente inhoud, de content, creëert en verspreidt om een gedefinieerd publiek aan te trekken en te verwerven. Met als doel een winstgevende actie vanuit de klant. 

De nadruk ligt op waardevol. Jouw content biedt toegevoegde waarde. Mensen zoeken het actief op in plaats van het te vermijden, zoals bij reclame.

Martkonderzoek
Je moet eerst weten wie jouw klant is. Waarom gaat die naar jouw site toe? Wat zoekt die en welk probleem wil die oplossen? Hoe kan jij hierbij helpen? Je komt dit te weten via enquêtes en social media monitoring. Let ook op je concurrentie. Waar zit bijvoorbeeld een gat in de contentmarkt? 

Hoe bereik jij jouw publiek?
De meest gebruikte manier is een SEO-geoptimaliseerde website en relevante social media accounts. Content zelf neemt vele vormen aan zoals infographics, podcasts, blogs, videos en zelfs E-Books. 

Het geheim? Een SMART Contentmarketingstrategie

Jouw strategie moet SMART zijn. 

Specifiek
Voor succes moet je een duidelijk doel hebben. Hoe weet je anders wat succes is? Wil jij je conversiepercentage verhogen? Extra publiek aantrekken naar jouw website of volgers op Instagram? Meer nieuwe klanten, huidige klanten behouden of allebei? 

Meetbaar
Je kan meerdere doelen tegelijkertijd hebben. Maak ze altijd meetbaar en breek ze in behapbare stukken. Hoeveel nieuwe blogs plaats jij elke week? Of tweets per dag?

Aanwijsbaar
Wie voert de strategie uit? Jij? Huur je een freelancer of een vaste medewerker in? Let op: contentmarketing is een vak apart. Check of je content van jouw franchisegever kan plaatsen.

Relevant
Is de contentmarketingstrategie in lijn met het organisatiedoel? Als het organisatiedoel is om meer van 1 product te verkopen dan moet dit ook het onderliggende doel zijn van jouw contentstrategie. 

Tijdsgebonden
Je stopt niet opeens met het plaatsen van content. Houd wel een eindpunt aan voor je huidige contentmarketingstrategie en evalueer die. Doel niet behaald? Verbeter en verander je strategie. Succes? Prachtig! Voor de volgende ronde leg je die lat nog hoger. 

En… Deel dit artikel natuurlijk met anderen!


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis