Crystal Marbles

8 Bewezen succesformules voor jouw bedrijfswebsite

Een goede website is een van de 1ste dingen die je als starter regelt. Het is jouw visitekaartje, jouw etalage, en het staat voor je hele bedrijf. Zonder een website vindt de klant jou niet.

Het kan lastig zijn om een goed functionerende en mooie website te creëren die jouw merk recht doet. Maar het is het waard. Jij ziet dit terug in jouw omzet. Daarom kijken wij naar 8 bewezen succesformules voor websites.

  1. KISS

Je wilt dat jouw klanten alles makkelijk vinden. Vermijd dat ze moeten zoeken naar jouw producten, prijzen of contactinfo. Bekijk jouw site daarom vanuit het perspectief van jouw klant. Hier geldt het KISS-principe: Keep It Stupid Simple.

  1. Geef jouw klant zekerheid

Mensen willen iets afsluiten. Dit geeft zekerheid. Dus als een klant een product van jouw website koopt, laat je met een duidelijk bericht zien dat de aankoop succesvol was. Bedank ze netjes. Ook is het een mooi moment om te vragen of ze jouw nieuwsbrief willen.

  1. Grote knoppen

Om de gebruiksvriendelijkheid van jouw site te verbeteren, maak jij veelgebruikte ‘knoppen’ groter. Plaats die in de buurt van natuurlijke startpunten op jouw pagina.

  1. Duidelijke titels

Net zoals krantenkoppen zijn titels het eerste wat jouw klant leest op de website. Hierin geef jij kort én krachtig aan wat jouw dienst of product doet voor jouw klant.

  1. Content is king

De content op jouw site moet interessant en prikkelend zijn voor jouw klant. Vernieuw de inhoud bovendien regelmatig. Hiermee verbeter jij jouw positie in de zoekresultaten.

  1. Maak gebruik van ‘witruimte’

Onderzoek laat zien dat grote lappen tekst vermoeiend zijn. Laat daarom genoeg open ruimte, in ontwerpersjargon ‘witruimte’, tussen teksten. Dit verbetert de gebruikerservaring en potentiële klanten blijven langer op jouw website.

  1. Bewijs

Mensen willen je vertrouwen maar ook graag bewijs. Gebruik hiervoor quotes van tevreden klanten of reviews.

Dit is als startende ondernemer soms lastig omdat je misschien nog weinig klanten hebt. Gebruik dan quotes van ex-werkgevers of al bestaande klanten van jouw franchisegever.

  1. Responsive pagina

Klanten bezoeken websites vanaf vele apparaten zoals tablets en smartphones. Daarom heb jij een responsive website nodig. Die past zich aan aan het scherm waarmee jouw klant de website bekijkt.

Investeer
Velen van ons zijn geen webdesigners of -bouwers. Wees daarom niet bang om te investeren in iemand die deze ervaring wel heeft. Een aantrekkelijke en snelle website betaalt zichzelf terug.


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis