Crystal Marbles

Een goede beoordeling is goud waard: 4 tips

Tegenwoordig is een goede klantreis belangrijker dan de laagste prijs of het beste product. Hiermee stijgt de invloed van websites waar klanten jouw bedrijf kunnen beoordelen. Ook voor jouw ranking in Google zijn goede beoordelingen en liefst veel belangrijk. Het is dus zaak om tijd en moeite te steken in het behalen van een zo hoog mogelijke score. Overal. Hieronder vier tips om je voordeel mee te doen.

  1. Niemand is perfect

Klanten schrijven vooral een beoordeling wanneer ze heel er tevreden of, jammer genoeg, heel erg ontevreden zijn. Wees daar niet bang voor, slechte beoordelingen horen erbij. Uitsluitend heel hoge cijfers zal een potentiële klant mogelijk afschrikken; dit kan nooit waar zijn. Hou zelf ook met regelmaat reviews onder klanten. Vraag ze wat ze van de verschillende onderdelen van jouw dienstverlening vinden. Zo leer je waar jouw sterke en minder sterke kanten zitten. De minder sterke kanten kun je dan gaan verbeteren.

  1. Laat zien wat je doet

Mensen zijn visueel ingesteld. Als ze kunnen zien wat je doet dan willen ze eerder zaken met je doen. Steek dus veel energie in het tonen van je werk. Facebook, instagram, pinterest, noem het maar op. Teveel bestaat niet. Zodra je dit goed voor elkaar hebt zul je merken dat de discussie steeds meer over de inhoud gaat in plaats van over de prijs. Neem het een prospect nooit kwalijk dat ze je niet kennen. Daar is er maar eentje verantwoordelijk voor en dat ben je zelf.

  1. Zorg voor een fanclub

Mond tot mond reclame is nog steeds de krachtigste vorm van adverteren. Of het nu op een feestje is of een goede beoordeling met een goed verhaal erbij, het werkt. Stuur dit ook gerust door via retweets of deel op facebook en linkedin.

  1. Neem geen rust

Het moment dat je tevreden bent met jezelf en achterover gaat leunen ben je op de weg terug. Jouw concurrenten rusten namelijk niet. Wees slim en blijf ervoor gaan. Er is maar één slechte review nodig om jouw reputatie in te laten storten. Zorg dat het je niet gebeurt. Kortom Perfectie kan eigenlijk niet en is ook niet nodig. De beste zijn wel. Werk daaraan en laat de rest van de wereld dat weten. Zorg dat je consequent een hoog service niveau levert en eventuele problemen snel en goed oplost. Als beloning krijg je van jouw klanten de beste beoordelingen die er zijn.


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis