Crystal Marbles

Doe je wat jij vindt of luister je liever naar anderen?

Kijk eens om je heen. Bijna alles wat je ziet is door iemand bedacht. Echt waar, met uitzondering van de natuur en daarin al het leven is alles voorgekomen uit een gedachte…

Als je nu zelf iets bedenkt wat volgens anderen niet kan wordt je echter meteen voor gek verklaard. Wat doe je dan?

Tien jaar geleden bedacht ik Bizzfit, een budget fitness formule. Het leek mij wel leuk als het lidmaatschap niet persoonlijk was. De Bizzfit membercard kon je delen met iedereen. Ook vond ik poortjes en douches niet echt handig. De meeste mensen douchen namelijk thuis bleek in de praktijk. Tien jaar later is dezelfde deelbare membercard nog steeds te verkrijgen bij BasicFit…

Echt iedereen verklaarde mij voor gek. “Hoe haal je het in je hoofd” hoorde ik dan. Gaan ze lekker met de hele straat één lidmaatschap aanschaffen zeker. Toch zette ik door.Moet je dan nooit luisteren naar anderen? Jazeker je moet juist altijd goed luisteren en vervolgens je hart volgen…

Echt luisteren is trouwens zonder mening en afleiding geïnteresseerd zijn in wat de ander te vertellen heeft. De meeste mensen proberen tijdens het zogenaamde luisteren alweer een antwoordt te bedenken…

Ben je ondernemer of werk je bij een mooi bedrijf. Kijk dan eens of de producten en diensten die worden geleverd door deze ondernemingen voldoen aan de volgende eigenschappen:

Zijn de producten en diensten die worden geleverd schaars? Zijn de producten of diensten aantrekkelijk? Hoe zit het met de prijs? Is er geen prijsdruk in het segment waarin je onderneemt? Als je volmondig ja kan antwoorden op bovenstaande vragen dan ben je waarschijnlijk succesvol of werk je bij een succesvol bedrijf. Is het antwoordt nee dan is het tijd om iets te veranderen.

Wat kan je anders doen, en waardoor ga je opvallen? Wat willen jouw klanten echt?

Bedenk alles om schaars en aantrekkelijk te zijn. Wat is er mogelijk met de prijs en wat is prijsdruk nu precies? Als je een product of dienst levert in een bepaald segment bestaat daar vaak een prijs voor die meestal voor iedereen gewoon is. Wat kan je nu veranderen dat er geen prijsdruk meer is. Kan je iets bedenken waardoor de prijs makkelijk omhoog of misschien wel omlaag kan. De prijsdruk opheffen is natuurlijk niet per definitie goedkoper worden.

Heb je iets bedacht in relatie tot schaars, aantrekkelijk en prijsdruk? Voer het in! Zeker als het je businessmodel op z’n kop zet. Volg je hart!
De kans is groot dat je nu al bezig bent om te bedenken waarom dat allemaal niet kan. Waarom denken wij liever in bedreigingen dan kansen?

Ik weet wat je grootste bedreiging is: Dat ben je zelf.

Maak vandaag nog kennis met je grootste bedreiging. Je grootste bedreiging echt aanpakken en direct op weg naar het succes?


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis