Crystal Marbles

Hoe krijg je je website bezoeker naar je winkel?

Een eigenaar van een fysieke winkel zal dit waarschijnlijk wel herkennen.

Zodra een klant in de winkel staat is het makkelijker om iets te verkopen dan wanneer hij of zij op de website is.

Een winkel anno nu heeft natuurlijk een website. Zelfs als je niet online verkoopt is het een visitekaartje voor je bedrijf. En je klanten zoeken online informatie over je op.

Maar hoe zorg je er nou voor dat al die website bezoekers ook naar je winkel toekomen?

In deze blogpost vertel ik 6 handigheden die je direct kunt toepassen zodat je meer publiek in je winkel krijgt.

En meer mensen in je winkel is meer omzet.

1.     De exclusieve coupon

Bied een printbare coupon met kortingscode aan die alleen op de website te vinden is. Deze kortingscode is bij voorkeur tijdelijk geldig en kan alleen in de winkel gebruikt worden.

Natuurlijk, je moet hier korting geven en dat is nooit leuk. Maar mensen die in een winkel zijn nemen vaak nog wat mee, of zien iets waar ze later voor terug komen.

2.     De incentive

Vergelijkbaar met de coupon, maar in dit geval geef je iets extra’s weg.

Een leuk boekje, een accessoire, een extra stempel op de klantenkaart. Het kan van alles zijn.

Ook hier geldt weer dat je je website bezoekers speciaal laat voelen en ze een beloning krijgen om naar je toe te komen.

3.     Click and Collect

Als het mogelijk is, laat je website bezoekers online bestellen en offline in de winkel ophalen. Dit werkt vooral voor wat grotere en/of duurdere artikelen.

Als je klant in de winkel is kun je een cross-sell aanbieden. Oftewel een product wat de klant goed kan gebruiken bij de aankoop, zoals batterijen, een accessoire of zelfs een verzekering.

4.     Een event

Maak op je website promotie voor een event in je winkel. De mogelijkheden verschillen natuurlijk per winkel, maar bij een speelgoedwinkel kun je denken aan een LEGO wedstrijd, voor een elektrische fietsenwinkel aan een informatieavond en bij een drankenwinkel houd je een wijn-, bier- of whiskyproeverij.

Niet alleen creëer je hiermee veel goodwill, hoe langer ze in de winkel zijn, hoe eerder ze verleid worden om iets te kopen.

5.     Besteed extra aandacht aan je locatie-pagina

Iedere pagina op een website heeft aandacht nodig, maar voor een winkeleigenaar geldt dat nog meer voor de pagina waar iets vertelt wordt over de fysieke locatie van de winkel.

Zorg er daarom voor dat deze er echt tip top bij staat.

Maak gebruik van veel fotografie die scherp en groot worden weergegeven. Je kunt zelfs met een 360 graden foto de hele winkel online al laten zien als virtuele tour.

Zet het adres met Google Maps routebeschrijving duidelijk op de pagina, vertel over (gratis) parkeergelegenheid, en vermeld ook duidelijk je telefoonnummer. Maak het je websitebezoekers niet moeilijk om je winkel te vinden.

Ook niet gek: Een leuke foto van het winkelpersoneel en de eigenaar(s).

Verlaag met dit alles de drempel om de winkel binnen te stappen. Zelfs mensen die nog nooit zijn binnen geweest moeten het gevoel krijgen dat ze de winkel al kennen. Zo wordt de drempel verlaagd om binnen te stappen.

6.     Openingstijden

Mensen die de website van een winkel bezoeken zijn vaak op zoek naar openingstijden. Zorg daarom dat deze snel te vinden zijn vanaf iedere pagina, door deze bijvoorbeeld als apart item in het hoofdmenu te tonen.

Denk hierbij niet alleen aan de standaard openingstijden, maar ook de bijzondere openingstijden, zoals Pasen, Koningsdag, Bevrijdingsdag, Tweede Kerstdag, etc.

Tip: Zet de openingstijden en bijzondere openingstijden ook in je Google Mijn Bedrijf profiel, zodat mensen die je bedrijfsnaam Googelen de juiste informatie te zien krijgen.

Conclusie

Geef je website bezoekers een echte reden om naar je winkel toe te komen. Laat ze zich extra gewaardeerd en speciaal voelen. Geef ze zelfs het gevoel dat ze iets verliezen als ze niet binnen afzienbare tijd naar je winkel gaan door middel van tijdelijke website-exclusieve acties.

Maak bovendien de drempel zo laag mogelijk om je winkel te bezoeken met een uitgebreide winkelpresentatie en openingstijden op je website die snel te vinden is.

Met enkele relatief eenvoudige aanpassingen aan je website kun je het bezoek aan je winkel al aanzienlijk zien toenemen.


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis